روانشناسی24

این سایت جهت ارائه مطالب رایگان روانشناسی برای شما عزیزان ایجاد شده است.

۱۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

اعتماد به نفس و 8 راهکار بی نظیر برای افزایش اعتماد به نفس

اعتماد به نفس و  راه های افزایش اعتماد به نفس

افزایش اعتماد به نفس یکی از مهم‌ترین مسائل زندگی هر فرد است و می‌تواند روی هر بخشی از زندگی فرد تاثیر گذار باشد. اعتماد به نفس پدیده‌ای اکتسابی ( یعنی در ذات انسان نیست و به مرور زمان آن را کسب می‌کند) است. پس ما می‌توانیم بر اساس شیوه‌های علمی و با امیدواری آن را تغییر دهیم در مقاله اعتماد به نفس و 8 راهکار بی نظیر برای افزایش اعتماد به نفس ما قصد داریم ، ابتدا تعریفی از آن را گفته و بعد 8 راهکار مفید برای افزایش آن را به شما بگوییم.

ادامه مطلب...
۲۶ فروردين ۹۹ ، ۱۴:۵۸ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
حمید اسمعیلی

10 مهارت فروش که یک فروشنده موفق باید داشته باشد

10 مهارت فروش که یک فروشنده موفق باید داشته باشد چیست

ممکن است شما بهترین مغازه همراه با بهترین ویترین و با کیفیت ترین اجناس را داشته باشید اما اکثر مردم فقط یک نگاهی به ویترین شما انداخته و رد می‌شوند حتی شاید به مغازه شما هم نیایند واگر هم وارد شوند بعد از چند دقیقه بی اعتنا خارج شده و می‌روند. چگونه می‌توانیم این افراد را تبدیل به مشتری خود کنیم تا از ما خرید کنند ؟ مهمترین چیز برای یک کسب و کار مهارت فروش است و فروشنده مهمترین عامل در امر فروش می‌باشد.

ادامه مطلب...
۲۵ فروردين ۹۹ ، ۱۶:۴۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید اسمعیلی

انگیزه چیست و راه های افزایش آن کدام اند ؟

انگیزه چیست و راه های افزایش آن

آیا انسان‌های موفق فقط افرادی هستند که استعداد‌های فوق العاده‌ای دارند ؟ و یا دارای سطح دانش و مهارت فردی بالا هستند ؟ آیا موقعیت‌ها و ارتباطات نقشی در موفقیت آن‌ها نداشته‌اند ؟ انگیزه چیست و راه‌های افزایش آن کدامند ؟ چرا داشتن انگیزه برای یک فرد لازم است ؟ موفق نشدن یک فرد دلیل بر نداشتن مهارت و یا استعداد نیست بلکه مهمترین عامل موفقیت انگیزه است فردی که انگیزه ندارد زود خسته شده و از ادامه راه رسیدن به هدف و کسب موفقیت کنار می‌کشد.

ادامه مطلب...
۲۴ فروردين ۹۹ ، ۱۵:۳۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید اسمعیلی

همه چیز درباره عزت نفس و 5 راهکار برای افزایش عزت نفس

همه چیز درباره عزت نفس

تا حالا شده کاری بلد باشی اما جرعت انجامش نداشته باشی ؟ آیا مدام خودت رو به خاطر کارهای اشتباهت سرزنش می‌کنی ؟ آیا همیشه فکر می‌کنی به اندازه اطرافیانت خوب نیستی ؟ پس مطمعن باش اینجا بهترین جا هست تا بتونی عزت نفس خودت بالا ببری ما در این مقاله همه چیز را درباره عزت نفس به شما توضیح خواهیم داد و 5 راهکار باورنکردنی برای افزایش آن را خواهیم گفت.
عزت نفس یکی از عوامل مهم در جهت تعیین نوع رفتار می‌باشد در واقع برداشت انسان از رفتار خود نقش تعیین کننده‌ای در برخورد وی با مسائل دارد خودمان را باور داشته باشیم و ایمان داشته باشیم هرکاری را می‌توانیم انجام دهیم گرچه این درست نیست اما افرادی که عزت نفس بالاتر دارند نسبت به افرادی که این را نپذیرفته‌اند احتمال موفقیت بیشتری دارند.

ادامه مطلب...
۲۳ فروردين ۹۹ ، ۱۷:۳۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید اسمعیلی

همه چیز درباره اختلال شخصیت ضد اجتماعی از تشخیص تا درمان

همه چیز درباره اختلال شخصیت ضد اجتماعی

آیا بیش از حد خود راضی و خود رای هستید ؟ آیا مشکلات دیگران برای شما بی اهمیت است ؟ آیا در انجام یا پیروی از قوانین اجتماعی ناتوانید ؟ آیا در قبال رفتارهایی که موجب آسیب زدن به خودتان می‌شود احساس گناه نمی‌کنید ؟اختلال شخصیت ضد اجتماعی نوعی سایکوپاتی هم خوانده می‌شود که در آن فرد وضعیتی روانی دارد که در آن هیچ اهمیتی به درست وغلط نمی‌دهد افراد دارای اختلال شخصیت ضد اجتماعی افرادی هستند که نمی‌توانند با موازین اجتماعی سازگار باشند و در قبال رفتارهایی که انجام می‌دهند احساس گناه و اضطراب نمی کنند. این افراد ممکن است حقوق دیگران را پایمال کنند و دست به جرم جنایت بزنند وقانون شکنی بکنند. این افراد نسبت به بقیه مردم به شدت بی تفاوت و یا حتی احساس دشمنی دارند. ما در این مقاله قصد داریم تا همه چیز را در باره اختلال شخصیت ضد اجتماعی از تشخیص تا درمان به شما بگوییم.

ادامه مطلب...
۲۳ فروردين ۹۹ ، ۱۱:۱۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید اسمعیلی

اختلال شخصیت مرزی چیست و چطور درمان می شود ؟

اختلال شخصیت مرزی بیشتر بشناسید

اختلال شخصیت مرزی بیماری شناخته شده‌ای است و تعداد زیادی از افراد در جهان به آن مبتلا هستند بنا به گفته موسسه ملی بهداشت این اختلال جزو اختلال‌های نسبتا شایع به شمار می‌رود همچنین اختلال شخصیت مرزی بیشترین میزان اشتباه در میان اختلال‌ها از نظر تشخیص به خود اختصاص داده است. از این رو تشخیص این بیماری برای متخصصان بسیار اهمیت دارد. افراد مبتلا به این اختلال دارای بی ثباتی در عاطفه ، خلق و رفتار هستند و تغییر ، عنصر اصلی این اختلال است. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید تا اطلاعات کافی را درباره اختلال شخصیت مرزی و نحوه درمان آن به شما بدهیم.

ادامه مطلب...
۱۹ فروردين ۹۹ ، ۱۵:۳۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید اسمعیلی

اختلال شخصیت اسکیزوئید از تشخیص تا درمان

اختلال شخصیت اسکیزوئید از تشخیص تا درمان چیست ؟

از نظر عاطفی و هیجانی سردی ؟ به فعالیت‌های انفردی علاقه داری ؟ فقط با بستگان درجه یک خودت صمیمی هستی ؟ علاقه کمی به رابطه جنسی داری ؟ تعریف و انتقاد دیگران برات اهمیتی نداره ؟ اسکیزوئید اصطلاحی نسبتاً قدیمی است که بلولر در سال 1924 آن را برای توصیف افراد درون گرا و کسانی که از دنیا رو بر می‌گرداندند استفاده می‌کرد. افراد دارای اختلال شخصیت اسکیزوئید معمولا در انزوا هستند و تمایل به روابط انسانی را ندارند. چنین شخصی ممکن است تحصیلات خوب و شغلی مناسب داشته باشد و زندگی روزانه آنها مختل نیست. ما در این مقاله قصد داریم اختلال شخصیت اسکیزوئید را به طور کامل توضیح داده و علائم و راه‌های تشخیص و درمان این بیماری را به شما بگوییم.

ادامه مطلب...
۱۹ فروردين ۹۹ ، ۱۴:۱۲ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید اسمعیلی

اختلال شخصیت نمایشی را بیشتر بشناسید

اختلال شخصیت نمایشی چه نوع اختلالی است ؟

افراد دارای شخصیت نمایشی ( هیستوریک ) در وضعیت ناپایدار روحی هستند. چون خود باوری در آن‌ها متاثر از توجه دیگران است. جلب توجه و خود نمایی از ویژگی‌های افراد مبتلا به اختلال شخصیت نمایشی ( هیستوریک ) است افراد دارای اختلال شخصیت نمایشی اگر نتوانند نظر دیگران را به خود جلب کنند افسرده می‌شوند و ممکن است حتی دست به خودکشی بزنند.

ادامه مطلب...
۱۸ فروردين ۹۹ ، ۱۶:۴۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید اسمعیلی

اختلال شخصیت دوری گزین ( اجتنابی ) از تشخیص تا درمان

اختلال شخصیت دوری گزین از تشخیص تا درمان چیست ؟

اختلال شخصیت دوری گزین ( اجتنابی ) نوعی از اختلال شخصیتی است که ویژگی بارز این افراد دوری کردن از ارتباط با انسان‌ها همراه با حساسیت زیاد نسبت به طرد شدن است. انسان مبتلا به این بیماری از یک طرف نمی‌تواند ارتباط برقرار کند از طرف دیگر مشتاق به برقرای ارتباط با دیگران است. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید تا از اختلال شخصیت دوری گزین ( اجتنابی ) و تشخیص این بیماری تا درمان آن اطلاعات خوبی کسب کنید.

ادامه مطلب...
۱۸ فروردين ۹۹ ، ۱۲:۰۸ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید اسمعیلی

تاثیر افسردگی بر روابط زناشویی و 5 راهکار بی نظیر برای درمان آن

تاثیر افسردگی بر روابط زناشویی و 5 راهکار بی نظیر برای درمان آن کدام اند ؟

امروزه افسردگی یکی از بیماری‌های شایع در تمام جوامع و کشورهای دنیا محسوب می‌شود و بسیاری از زنان و مردان با این اختلال روانپزشکی مواجه هستند. فرد دارای افسردگی نمی‌تواند به خوبی از زندگی خود لذت ببرد و همیشه در حال ناراحت بودن است و همین باعث می‌شود تا اطرافیانش از او برنجند. افسردگی بر روابط زناشویی نیز تاثیر بسزایی دارد. ما در این مقاله قصد داریم در ابتدا تعریفی از افسردگی را بگوییم و بعد به دلایل و علائم آن بپردازیم و در نهایت تاثیر افسردگی بر روابط زناشویی و 5 راهکار بی نظیر برای درمان آن را به شما توضیح دهیم.

ادامه مطلب...
۱۷ فروردين ۹۹ ، ۱۶:۳۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید اسمعیلی