امروز میخوایم درباره یه مدل متفاوت صحبت کنیم که طرفدارهای بسیار پیدا کرده:

کاموا آلیز پافی

در ابتدا بیاید اصلا ببینیم کاموا چیست تا بعد به سراغ نوع با میل و غیر میل آن برویم

"کاموا نخ‌های سست پشمین یا پنبه‌ای که با قلاب بدان جامه بافند[۱].از کلمه کانوس انگلیسی گرفته شده که آن‌هم از کلمه کانابیس لاتینی مأخوذ است." این تعریف در ویکیپدیا آمده است!!

یکم سخت گفته

ما کاری نداریم که کاموا چیه و چی نیست

چون ما قرار ببافیم

فقط ببافیم، رویامونو ببافیم، ژاکت ببافیم؛ شلوار، کلاه،دستکش، نیم تنه و ... ببافیم

حالا چی کار داریم که کاموا چیه! والا

 

اما نکته مهم اینه که تا الان هر بافتنی انجام دادیم فقط با میل، قلاب، ابزارهای کمکی، ماشین بافتنی و ... بوده. تا حالا نشنیده بودیم که بشه یک بافت رو با انگشتان دست بافت. البته که میل هم با انگشتان دست گرفته میشه

اما این بار فقط و فقط با انگشتان دست میبافیم.

 

این کاموا از حقله های تو در تو نخ است.

 

عکس زیر رو ببینید.

 

لطیف، نرم، گرم، جذاب و تو دل برو

بهش میگن آلیز پافی

ساخت کشور ترکیه هست

البته که چند سالی هست نمونه های وطنیش هم با کیفیت پایین تر اومده اما هیچ چی به اندازه این کاموا با کیفیت نیست.

 

این کاموا  بصورت بصورت حلقه‌های به هم متصل و بصورت پفکی قرار داده شده که همین مساله باعث شده بتوانیم با دست آن را ببافیم. این کاموا به دلیل ساده بودن آن در کشور ترکیه به اسم « پافی بافی » مشهور شده است. به دلیل پفکی بودن و نرم و لطیف بودن این کاموا بعضی آن را اشتباها بصورت مخمل میبینند و حتی برای خرید آن « مخمل آلیز پافی » میگویند که این موضوع اشتباه هست و به نوعی این کاموا شبه مخمل است و از جنس میکرو پولی‌استر ساخته شده است.

 

این کاموا از دو مدل چند رنگ و یک رنگ وجود داره که هر دوی اون ها بعد بافت زیبایی خاص خودشون رو دارند. ضمن این که حلق ها هم به دو نوع طراحی شدند یکی بزرگ و یکی کوچیک که بافت با حلقه بزرگ راحتتر و بهتر هست اما اگر بخوایم هزینه رو هم دخیل کنیم احتمالا حلقه ریز بخاطر متراژ بالاتر به صرفه تر خواهد بود.

 

در تعریف این کاموا در سایت سازنده اش اومده که : "سرگرم کننده، لذت بخش، آسان، زیبایی؛ این‌ها را می‌شود به کاموای آلیز پافی نسبت داد؛ نسل جدیدی از کاموا که مشتاقان بافتنی را سورپرایز کرده است. کاموایی جذاب که نیازی به هیچ میل و قلابی ندارد و با انگشتان خود می‌توانید شروع به بافت کنید. جالب نیست؟ فکر کنید بدون این که بافتنی را آموزش دیده باشید و حتی میل و قلاب دست گرفته باشید بتوانید شال گردن و کلاه ببافید. یا تصمیم بگیرید برای فرزند خود یک پتو نرم و لطیف داشته باشید آن هم با هر ابعادی. برای تمام این موارد این نخ لطیف به کمک شما خواهد آمد و با بافتنی انگشتی انواع بافت بچه گانه و سیسمونی را خواهید داشت."

نام اصلی کاموا گره ای با حلقه های بزرگ هست : آلیز پافی کالر

 

به نظر من که دست دست نکنید و همین حالا این کاموا رو تهیه کنید البته اگر علاقمند به بافتنی هستید. من که عاشق بافتنی هستم اونم از نوع با دستش.

 

Alize Puffy Color | Handmade Νήματα

چند نکته مهم درباره بافت این کاموا

مشخصات 

جنس این کاموا میکرو پلی استر هستش و هر کلاف 100 گرم و 9 متر هستو

با نخ آلیز پوفی مور می توانید بافتهای دو روی متنوع و جذابی ببافید، از جمله لباس، شال و کلاه، کیف، پادری، پتو و کوسن.

شستشوی آلیز پفی مور

🔴 توجه کنید که اصلا با اب داغ نشورید که قطعا بافت رو با مشکل روبرو میکنه